25. elokuuta 2010

finally in Oregon

Jeah, viimeinkin perilla! kerron nyt lyhyesti miten meni matka...

eli siis, lahto oli helsinki-vantaan lentokentalla klo 9.25 ja lento frankfurtiin suju hyvin, olihan mukana muitaki vaihtareita. sitte katottiin yhen suomalaistyton kanssa et hei, meidan kaikki lennot on samat! aloin sitten frankfutissa oleen rennommin ja sitten kun alettiin kattoon paikkoja huomasin et apua, me ollaanki eri lennoilla! mulla ol isiis alle puol tuntia aikaa ehtia portille! onneks se oli lahella ja paasinki suoraan koneeseen. tosin niilla USAn lentovirkailijoilla oli paljon kysyttavaa mun lentolaukusta joka vaikutti kuulemma epailyttavalta :D

no paasin Washingtonin koneeseen ja sitte alko niitten maahantulokaavakkeiden taytto, mika oli oikeestaan aika helppoo... luulin et siella olis ollu joitain vaikeita kysymyksia, mut ei :D aika janna juttu muuten USAn lentokentilla taytyy teha niin, et vaikka jatkaiskin matkaa, taytyy tavaroihin teha "re-check-in". se tapahtuu kaytannossa niin et matkatava napataan linjalta, mennaan tullin lapi ja laitetaan takas hihnalle. tai siis niin sen pitais menna, mut mun laukkua ei taas (vaihteeks) loytyny ja jouduin venaan melkein 2 h etta sain sen takasin. Sitte ei tarvinnukkaan enaa ootella kauan lentoo enka ollu enaa yksinkaan, mulla oli suomalainen ja norjalainen vaihtari seurana :)

vika lento meni ok, vaikka se oli vaan 5h ja tuntu ehka pisimmalta lennolta ikina. mulla oli kauhee nalka ja jostain syysta mulla on aika lentokoneissa ihan seki kylma, joten tunnelma oli aika.. nams :D lisaks vasytti kun oli lentany yl 20 h...no, Portlandin kentalla nain sit mun perheen (joka on muuten ihana!) mut, taaskaan, yllatys yllatys, mun matkalaukku ei tullu, joten jouduin palaan mun hosperheeseen ilman mitaan :D onneks ne oli avuliaita, lainas yopaidan :)

no, tanaan herasin kummasta koko aika yolla, mut muuten nukuin ihan hyvin. kaytiin sit kattomassa mun hostperheen tyttaren, meganin, hiphop treeneja ja kirjastossa lainaamassa Hannah Montana kirjoja :)sitten me kaytiin koululla missa oli ihan sika outoo! siella ei siis oo koulu alkanu viela, mut siela oli opettajia ja jonku koulun bandin harkat. ne sit uteliaasti kyylaili mua ja tuli jutteleen :D yks hyvannakonen poika alko esitteleen mulle sen soittamisessa tai jossain tulleita rakkoja sen kasissa ja ma olin silleen et oh no, gosh, yeah yeah, enka muuhun melki kyenny :D  kaytiin kans kyselemassa siella koululla harrastuksista ja oon nyt sitten nailla nakymin alottamassa pitkan maykan juoksen, eli cross countryn, joka maksaa muistaakseni 200 $/kausi. sitte me kaytiin illalla viela kattoon meganin tumbling- treeneja avoautolla!. mun on myonnettava et ma en ihan tarkalleen tieda mika toi laji on, mut voimistelun tapaselta nayttaa... :) ai nii ja katottiin illalla Hannah Montana leffa mika oli oikeestaan ihan hyva Hannah Montana leffaks :)

oon kohta menossa nukkumaan vaikka kello tuleeki vasta yheksan. mua vaan vasyttaa ihan sairaasti, siis viela taa aikaeri jutska vaivaa... no, kirjottelen taas pian uusia paivityksia... taala ollessa ei vaan haluis hirveesti notkua koneella :D ai nii, pistan varman ens postauksessa kuvia taalta Oregonista jos ehin :)

vk

ps, oon seniori! ou jee, ou jee, ahaa! saan siis valmistua taalta ja mulla tulee oleen niin ihkut promit ettei mitaan rajaa! no ei vaa :D

3 kommenttia:

  1. Aw jee kivaa kuulostaa kivalta! Mulla kamala paniikki jo :-)

    VastaaPoista
  2. oi kuulostaa niin kivalta:DD paitsi kauheeta että sun laukut jäi johki jne mä kyl niin panikoidun jos mulle käy noin.. mitä ne epäili sun lentolaukusta?? :00

    VastaaPoista