19. marraskuuta 2010

I'm never gonna take IB classes again... I guess.


Huh huh, ihanaa kun on perjantai, tata on kylla ootettu! Mulla on ollu suoraan sanottuna aika hirvee kouluviikko kokeiden suhteen. Tiistaina mun IB Film- opettaja sano et meilla tulee oleen kokeet elokuvahistoriasta keskiviikkona, torstaina ja perjantaina:

Keskiviikko: Old Hollywood Cinema & German Expressionism
Torstai: French Impressionism and Surrealism,  Soviet Montage & Classical Hollywood Cinema
Perjantai: Italian Neorealism, French New Wave, New Hollywood Cinema, Independent filmmakers & Hong Kong Film Industry

Sivuja oli siis jokaselle paivalla ihan tuskallinen maara ja mun tiistai, keskiviikko ja torstai kuluki sitte aika pitkalti noita opiskellessa... Teksti oli suunnilleen sellasta et vuosiluku, leffan nimi, ohjaaja, vuosiluku jne. Voin sanoo et eilen taisin opiskella noita viis tuntia.

No, koska meille kerrottiin noista kokeista niin myohaan ja periaatteessa jokaseen kokeeseen oli aikaa vaan yks paiva, koko luokka tietenki kusi kaikki kokeet vaikka kuinka yritti lukee. Se oli hyva kun ma vaihtarina kaytan eniten aikaa kokeiden tekemiseen ja kun olin palauttanu paperin ope nopeesti silmaili sita ja sano et "Kuulkaas kaikki, teita varmaan mahtaa nolottaa kun luokan vaihtari veti koko luokan parhaat pisteet koko kokeesta!" Ma olin et mita hittoa, unohdin ihan sikana kaikkee olennaista ja keksinki kaikkee paastani ja jatin pari kohtaa tyhjaks kun e millaan muistanu. Tuli sellanen tunne et kerranki mun uurastukseni palkittiin :D haha.

Sita paitti meijan IB Film tunneilla on viimeaikoina alkanu oleen taas ihan sairaan kivaa! Meilla vaihdettiin paikat joku kuukausi sitten ja ma jouduin istuun jonku hirveen epasosiaalisen, musta-kiinnostumattoman ihmisen viereen ja ne tunnit aina tuntu matelevan... Nyt me saatiin ite teha istumajarjestys ja ma istun Meganin vieressa joka on ihan sairaan mukava ja sit mun vieressa istuu yks Austin jonka mielesta ma oon cool koska oon suomesta :D Se on aina silleen et "I wiss i wuold be finnish" ja siihen ma tokasenki et "I wiss i would be american" koska amerikassa kaikki on niin sairaan mahtavaa! Ihmiset reagoi aina tohon mun kommenttiin niin hassusti, ne oikeen huutaa silleen "Ei, et haluu amerikka on p-paikka." On se niin kiva :D

Tanaan meijan piti menna ostarille mutta koska melki kukaan ei paassy, nyyh, niin ma sit vietan koko loppupaivan yksin kotona kun hostvanhemmat on jarkkaamassa autonayttelya. No, ei mua haittaa, kiva saada vahan omaaki aikaa, koko viikko on ollu taynna ohjelmaa ja ens viikkoki tulee oleen :)

Vk

ps, katon nyt yksin taala The Matrixia ku ei mulla muutakaan tekemista oo :D Toi on oikeesti ihan sairaan hyva leffa. Ma niin tykkaan tollasesta nortti science fictionista...

7 kommenttia:

  1. Ai sä oot vaihtarina siellä, mä kun oon aina aatellu et sä oot asunu jo pidemmän aikaa ihan muuten vaan siellä... :D

    VastaaPoista
  2. heei mun on pakko kysästä ihan näin ensvuoden omaa vaihtarivuotta aatellen että mimmosta se koulunkäynti sielä oikeen on ? :--) ku musta tuntuu että kaikilla vaihtareilla menee koulu sielä tosihyvin ja sitte mua pelottaa että mulla menee ihan surkeesti koska esim mun enkku ei oo kovin hyvä ! ja sitten sellanen kysymys että ootko hyvä suomikoulussa ? :-) ja kummassa on sun mielestä vaikeempaa/rankempaa ? :-) ps. oot tosi ihanan oloinen ! kivaaaa jatkoa sinne ! :---)

    VastaaPoista
  3. Hantta: Joo vaihtarina ma taalla oon :D

    Anonyymi: Koulukaynti on yleisesti ottaen ihan kasittoman helppoo. Enkku nyt on ainoo vaikee ainee ja se on mullakin B mika on tosi hyva vaihtareilla. Suomessa mun enkku on lukiossa ollu aina 8, valilla 7, eli en ollu erityisen hyva kieliopissa sun muissa kun lahdin ja nyt oon kehittyny ihan hirveesti.

    Jenkkikouluissa on kaks semesteria ensimmainen syksysta helmikuuhun ja toinen helmikuusta kesakuuhun. Ekaan semesteriin ma suosittelisin ottaan mahdollisimman helppoja aineita, esim kielia jotka on ihan naurettavan helppoja taalla verrattuna suomeen ja jotain reaali aineita kuten esimerkiks bilsaa.

    Koealueet on yleensa aika pienet, mutta kokeita tuleeki melki joka viikko ja ne on yleensa tosi helppoja, esimerkiks bilsassa meilla saa olla muistiinpanot kokeessa, Numerot perustuu jenkeissa kuitenkin enemman osallistumiseen ja tehtavien ja laksyjen palauttamiseen koska niista tulee melkein kaikki pisteet. Siks lasnaolo tunneilla on erityisen tarkeeta kun esimerkiks verrattuna suomeen.

    IB kurssit onki sitte juttu erikseen. Toi mun postaus kasitteli tota mun IB kurssia joka on oikeesti tuskanen. Eli, en suosittele ottaan IB kursseja ainakaa ekaan semesteriin, kannattaa aluks totutella vahan aikaa enkkuun ja kehittya kirjottamisessa sun muta ja vasta sitten ottaa IB- kursseja. Ne on oikeesti vaikeita ainakin meijan koulussa :D

    Eli siis tiivistettyna kylla suomessa on koulunkaynti paljon rankempaa. Suomikoulussa on kai ollu ihan keskiverto, eli en mitenkaan loistava. Ma oon ihan varma et sa tuut parjaan vaihdossa, meilla on niin hyva yleistieto meilla suomalaisilla kiitos rakkaan koulujarjestelmamme :) Kiitti!

    Kiitos ihanista kommenteista ja toivottavasti saitte jotain selvaa mun epamaarasista selityksista :D

    VastaaPoista
  4. yammy pumpkin pie!!! :)) my favorite is pecan tho, gotta say. lol

    VastaaPoista
  5. Ja hei, sitä mulla vielä kun rupesin äsken miettimään että ootko sä törmänny siel Amerikas niihin stereotyyppisiin, finninaamaisiin nörtteihin? Tai entä niihin klikeissä liikkuviin Amerikan "pissiksiin", tiedäthän niinku Mean Girls -tyyliin? Toivottavasti tajusit. :D
    Luin muuten sun blogin tänään ekasta postauksesta tähän postaukseen ja mulle valaistu tosi paljon asioita tästä vaihtarijutusta! Pakko myöntää että oon niin kateellinen sulle.

    VastaaPoista
  6. Anna: Joo niimpa ja soin tanaan taas :) En oo syony muuten pecania viela :(

    Hantta: Meijan koulu on ihan kummallinen, meilla kylla noita nortteja piisaa mut ei pissiksia! Yks paikallinen just selitti mulle vahan aika sitte kuinka meijan koulu on janna kun ei meilla oikeesti oo ketaan suosittuja ihmisia. Tai siis silleen et olis joku porukka jotka olis suosittuja. Musta tuntuu et kaikki taala vaan on kaikkien kavereita ja hengaa keskenaan :D Kiitti kommentista, mee sakin ihmeessa vaihtoon, taa on mahtava kokemus :)

    VastaaPoista
  7. hei kiitos kamalasti vastauksesta ! :-) toi helpotti hirveesti ja selvens ja kaikkeaaa ! jännäilen nimittäin jo hirveesti vaikka lähtöön on vielä pitkä aika ! jatka tosiaan kirjoittelua vaan silloin ku suinkin kerkeet, koska mä ainaki hirmusti oottelen aina sun päivityksiä ! :--)

    VastaaPoista