11. syyskuuta 2010

Sliding there right after you!

meilla oli tan kauden ekat cross country kisat! Huray! Ne meni aika hyvin ja oli viela ihan sairaan hauskaa :) sain lisaa kavereita ja muutenki paasin kertomaan vahan suomalaisuudesta. niita kiinnostaa ihan sairaasti suomen politiikkaa josta ma en tie juurkaan mitaan... :D

no kuiteski, meilla oli tapaaminen koululla aamulla klo 9.00. hypattiin bussiin ja ajettiin sinne kisapaikalle, joka oli ihan keskella korpee, suoraan sanottuna. me pystytettiin leiri eli siis semmonen hutera katos ja sitte meijan jaettiinki jo kisajoukkueisiin. 7 parasta tyttoo kisas omassa sarjassa, 7 parasta poikaa omassaan ja sitte oltiin me loput tytot omassa sarjassamme ja loput pojat niitte omassa sarjassa. meijan joukkueesta osallistu tohon missa ma olin niin 19 tyttoo muistaakseni mika on aika paljon :) muilla joukkueilla oli paljon vahemman juoksijoita. no, meijan juoksu oli kolmas eli tokaks viimenen joten meilla oli reilu tunti aikaa hengata ja syoda ennen lammittelyja.

no, naa kisat ei ollukkaa mikkaan ihan tavalliset "juostaan polulla metsassa" kisat, vaan naa oli tallaset extreme kisat jos naita niiks voi kutsua. oli siis, rata oli vaan 3 mailia eli joku reilu 4 kilsaa pitka, mut suoraan sanottuna ihan tappomaastoo. siella oli 2 jokee jokka piti ylittaa (vetta oli mulla vyotaroon asti), kolme valtavaa mutalammikkoo, jyrkkia mutasia rinteita joita pitkin piti kiiveta ja tuskallisia yla- ja alamakia, joille ei tuntunu tulevan loppua. taa saattaa kuulostaa ihan kauheelta, mut mun taytyy myontaa et toi on mun elamani yks hauskimmasta kisoista missa oon ikina kisannu :)

ku tuli meijan vuoro, me sovittiin et juostaan ryhmassa ettei kukaan jaa yksin, sellasta normi vauhtia. no, me lahettiin juokseen ja heti noitten kahen joen jalkeen ma kadotin toiset. no, en viittyny jaada venaankaan niita ku takaa rynnii noin 300 mun ikasta tyttoo, niin paatin sit vaan jatkaa juoksemista. ja sitte tuliki eka muta este.

se oli joku 20 metria pitka, mua melki vyotaroon asti syva mutakuoppa. maa siina ymparilla oli ihan sika liukasta ja sellasta mihin kuka tahansa kaatuu heti. no, ma olin uhannu niille mun joukkuelaisille et ma ja yks Kayla oltais meijan joukkueen kaks mutasinta ja Kayla sit sano et se aikoo liukua yhen osuuden sielta mahallaan. ma olin et hei, tuun sit heti sun peraan. toi ei kuiteskaa onnistunu ku kadotin sen heti siell vilinassa. mut anyways, siella oli kauhee yleiso kattomassa aina mutakuopilla kuten arvata saattaa. ma hyppasin suoraan siihen mutalatakkoon ja kaikki hurras ihan sikana! sit me rynnittiin ylospain sellasta tosi jyrkkaa kallioo joka oli ihan mutanen ja liukas. ma painoin sen ihan taysia ja ohitin joku 10 tyyppia ainaki ku keksin kiertaa vahan sivummalta. se ei kuiteskaan ollu mitaan helppoo.

sitte alkoki 2 kilsan pitunen ylamaki. kylla. ma pystyin juokseen tosta ehka 400 metria ja siihen se jai, se oli niin pitka ja jyrkka eika loppuu nayttany tulevan. ma vaan ponnistelin ja ohitin tossaki ihan sikana ihmisia. sitte alko vastaavasti jyrkka alamaki joka oli oikeesti todella JYRKKA. piti menna ihan sika hiljaa ettei lentany naamalleen... sitte meijan lenkki palas takasin noille mutakuopille ja siita sitte maaliin. ma en tieda monesko kaikista tytoista olin, mut olin meijan joukkueen viidenneks paras, eli siis 5/17. Mun aika oli jotain 39 minuuttia. toi aika on siks noin huono koska se maasto oli niin tuskaa :D muute tolla matkalla mun aika on aikasemmin ollu noin 16 minsaa, mika on ihan ookoo.

no, sitte ku tulin maaliin tajusin et mun kylkeen pistaa ihan himona, olin vaan sen loppusuoran vetany ihan taysia ku kaikki tutut mua ennen tulleet joukkuelaiset oli kannustamassa :) no, en saanu henkee kunnolla, pisti niin paljon. mua ei oo ikina sattunu noin paljo juoksun jalkeen, mut hei, ainaki annoin kaikkeni!

olin sen juoksun jalkeen tietty ihan mutanen olkapaihin asti, joten me mentiin yhteen ihan himokylmaan puroon peseytyyn. se vesi oli varmaan 10 asteista, ihan jaista mut ei muutakaan voinu, pakko oli peseytya! Mun lenkkarit oli aika muikeessa kunnossa, oisittepa nahny! ne on tosin ny pesukoneessa ja me toivotaan heidin kaa et ne tulee kuntoon... joudun joka tapauksessa varmaan ostaan viimestaan kevaalla uudet lenkkarit yleisurheiluun, mut inhoon kenkien ostamista siks et mun jalka on niin hankala ja kaikki puristaa tai hiertaa tai lonksuu tai lenksuu tai ei istu.

no, sen loppuajan me katottiin ketka voitti ja meijan joukkueen himopro:t pojista kolme voitti. lisaks ne sai jonku kunniamaininnan ku oli niin hyvia :D tytoilla meniki sitte vahan huonommin mut ei kauheen huonosti kuiteskaan. nopein joka oli vetany ton radan lapi oli joku poika ja se veti sen 19 minsassa.

sitte me palattiinki pian busseilla takasin ja me sit pelattiin korttia ja juteltiin suomesta :D ne oli ihan et woot, suomi on kiva paikka ku kaikki on melki ilmasta ja ne oli silleen et neki maksais vaikka korkeempaa veroo jos sais tollaset luksus jutut ku mita meilla on :) ne opetti mulle uuden pelin, bullshitin joka on aika samanlainen ku suomalainen valepaska. ma voitin sen pelin hehee :) ei mulla muuta, vasyttaa, jalkoihin koskee ja tahtoo vetaa sen radan uudestaan ku oli niin kivaa!

Vk

ps, toi oli mun juoksunumero mika on tossa ylakuvassa :)

2 kommenttia:

  1. mitää vähän teillä on jotain extreme cross countryy!! mulki oli just toinen meetti eilen mut meil on vähän normaalimmat ne reitit kyl!! mut kuulostaa et sul oli kivaa joten hyvä :D ja vähän oot nopee jos sun aikas normaalisti on 16 min!! okei en tiiä kyl onks teillä samanpituset reitit ku meil on kyl vähän päälle 3 mailii, sillei et se on tasan 5K. ja hei eilen paransin aikaani minuutilla jea! :D meinaakko noilla eri sarjoilla tyyliin varsity ja jv? meil on sillei et varsityyn saa laittaa tasan sen 7 ihmistä ja loput on jv:sssä. eli kaks ihmistä mä ja yks claire x) ja sit on viel middle school mut ne vetää vaan 2 mailii koska ne on lapsii. x)

    VastaaPoista
  2. hei minkä järjestön kautta oot matkassa? (--:

    VastaaPoista