9. syyskuuta 2010

Hi I'm Vera and I'm going to be senior this year

Tanaan oli eka koulupaiva! Voi etta, olin aamulla ihan paniikissa ja jannittyny.. Tai, no oikeestaan olin sellanen koko paivan :D Mut niin, varmaan se on ihan normaalia jannittaa paikassa jossa on 2000 oppilasta ja josta tuntee vaan jonku 10 oppilasta. Mut ne jokka tunnen on ihan himo kivoja ja sain tanaanki uusia kamuja :)

herasin aamulla klo 6 ihan alyttoman vasyneena, pakkasin kamat ja nappasin evaat jokka hostmami oli tehny mulle. olisin tehnu ne ote mut se valttamatta halus! Mut joo, kylla mulle valmiiks tehdyt evaat kelpaa, voinpaha nukkua pitempaan aamulla...  menin sit ulos venaan koulubussia ja me oltiin mun hostmamin kaa ihan sekasin ku siita meni joku 4 bussia ohi et mika niista oli mun bussi. onneks siina oli joitaki muita oppilaita jokka autto mua oikeeseen bussiin! ja niin siis koulu alko 7.50

mulla oli ekaks ranskaa ja menin sinne iha takki auki, mulle oltiin sanottu et USa:laiset etenee hitaasti kielissa joten paasin suoraan Ranka 3- kurssiin. No, ma menin sinne ja ekaks valkkasin itelleni ranskankielisen nimen, Vale`rie (en osaa kayttaa tata nappaimistoo mut toi aksenttiviiva tulee ton e:n paalle). Sit meilla oliki joku tietovisa ranskansanoista ja olin ihan ulalla! En tienny kun pari, boulangerien ja jotain pari muuta. Tuli vahan sellanen tyhma olo :D sit me kaytiin lapi jotain tekstia monisteesta ja ma "pihistin" sen itelleni jotta voisin opetella niita sanoja etten olisi enaa niin pihalla tunnilla. No, voikohan sita pihistykses laskea ku olin kirjottanu siihen paperiin suomennoksia niin en ees kehdannu palauttaa sita... olin kuitenki himo pro lausumisessa, ne ei osaa aantaa yhtaan! olin silleen et jes, kerranki onnistuin jossain :) ma naureskelin sille opelle ku ei sekaan osaan aantaa yhtaan... pitais meijan rellun ranskanopen tulla tanne... tajusin muuten tanaan et se on ihan sika hyva lausuun ranskaa! on aika hyva tuuri et mulla on sellane ope suomessa...
sitte meilla oli aamunavaus ja meijan kaikkien vaihtareitten (=mina, saksalainen, italialainen ja slovakialainen) piti esitella ittemme koko koulun eessa jumppasalissa. miettikaapa, 2000 oppilasta ja niille sun pitais esittaytya. mun joukkuelaiset oli kuulemma huutanu mun esittelyn aikana et hyva veera, olin ihan et ha, olin siina tilanteessa niin hermostunu te ei siita oikeen  mitaan tullu. unohin sanoo mista maasta oon :D

no, sitte mulla oli IB Film - kurssi, eli siis jonkinlainen elokuvien analysointi ja teko kurssi jossa me siis paa-asiassa katsotaan leffoja ja kerrotaan mita me niista ollaan mielta. Siella oli pari mukavaa tyyppia jokka oli ilmeisesti bongannut mut aamunavauksesta tuli vaan mun luokse silleen et vahan makeeta kun oot vaihtari, sa oot nyt meian ja tuut istuun meijan viereen :D toki, enha ma yksin haluu istua :D ne oli tosi mukavia ja ne kyseli multa hyvia suomalaisia leffoja. en keksiny mitaan niin sanoin et suomalaiset leffat on... no, ei niin hyvii kun amerikkalaiset. ootan innolla ku me saadaan teha leffa- projekti eli me kuvataan oma leffa! tasta tulee kivaa!

sitte mulla oliki bilsaa jonka nerokas opo oli mulle valinnu ja vaitti kivenkovaan et ma olin kyl bilsan valinnu. en tasan oo valinnu bilsaa, mita hemmetin hyotya siita mulle on ku en sita kirjota? oisin vaihtanu sen psykaan mut ei onnistu. mua arsyttaa, se oli sanonu sille saksalaiselle vaihtarille joka oli halunnu ottaa YHEN liikka kurssin sen lukuaineiden lisaks etta muistathan, olen taala opiskelemassa, et vain pitamassa hauskaa. hei haloo... onneks en oo ainoo joka ei tykkaa tosta oposta. mun hostmami sano et niitten aikasemmallaki vaihtarilla oli ollu jotain ongelmia ton tyypin kanssa... no, bilsa oli ookoo. kaikki varotteli mulle etukateen siita opettajasta et se on muka kamala.... musta se oli ihan normi opettaja. tulkaa relluun niin tapaatte "ihania" opettajia :) Ah, Kanerva ja Penanen, i miss you! <3 Almost.

sitte oliki lounas jonka ma soin sitte vaihtareitten kans ku me oltiin sovittu et nahaan ja syodaan yhessa ny ainaki aluks. meijan kans hengas joku poika joka oli just muuttanu tanne washingtonista niin se oli ihan yhta ulalla ku meki :D  mut sen kans oli helmi jutella, tosin ruokalassa oli niin kova meteli ettei siella oikein kuullu mitaan.

vikaks mulla oliki sitte literature&film, eli siis enkkua leffojen kautta. siellaki me katotaan leffoja ja analysoidaan niita ja tehaan oma leffa. tolla kurssilla on kaikki lusmut jotka ei jaksa tavallista enkkua (kirjottamista, lukemista) :D ja sitte siella oon tietty ma! muahan ei voi lusmuks laskee :,,DD

Koulu loppu 2.50, aikasemmin kun luulin! no, siina oli sitte 40 minsan tauko ja siita sitte suoraan 2 tunnin juoksutreeneihin. me juostiin joku 3 mailia, eli siis melki 5 kilsaa. me vedettiin sellasta lenkkia nelja kertaa, joka koostu eka juoksusta tasasella maastolla ja sitte lopuks oli himospurtti ylamakeen. arvatkaa onko reiden pikkuset kipeet! ja tallasta meilla 5 kertaa viikossa. paitti talla viikolla 6, koska lauantaina on kisat. niista kisoista tulee kuulemma ihan sika kivat, meilla on koulun uniformut ja me juostaan aika pitka matka, en muista kuinka paljon, sellasta extreme rataa, jossa on mutaa ja sitte joki mika pitaa ylittaa :) tulee ihan helmee! valmentaja sano et ainut paikka pesta kisojen jalkeen muta pois on menna uimaan siihen jokeen, jonka vesi on kuulemma ihan himo kylmaa. etta nain :D

oikeesti, meijan koulun kaikki urheilujoukkueet on jotain himo pro-tasosia. tanaan ku kavin siella jumppasalissa niin siella oli pitka rivi palkintoja ja niita palkintoja on myos kaapeissa. nayttaa silta et meijan koulu on voittanu melki joka vuosi jossain lajissa ainaki kerran; meijan koulun soccer - eli tavallinen futis- joukkue on ihan alyttoman kova tasonen. niin on meijan cross country tiimi myos! kaikki on jotain urheilijoita paitti ma... mut onneks en oo ollu vika kertaakaan juoksussa. yleensa nykyaan joku 10 viimenen :) mut joo, meen varmaan kohta nukkuun ku huomenna on koulukuvaus ja heratys klo 6 am :)

Vk

1 kommentti:

  1. Joo Pennanen tykkäs ainakin siä enkun kurssilla meistä hirveesti :D

    VastaaPoista